Dominika, Viva Wyndham Dominicus Beach Resort

Dominikai Köztársaság Bayahibe

Ott-tartózkodás ideje: 2021. jún. 16.  - 2021. jún. 25. (9 nap)

0 hozzászólás I 315 látogató olvasta. Rögzítve: 2021. júl. 05. küldd el ismerősödnek
Oszd meg ezt az oldalt!
avatar BeliBali Beszámolója

Cimkék: Beliczai Balázs Dominika Dominica Viva Wyndham Dominicus Beach Resort Bayahibe

Előzmény: Korábbiakhoz hasonlóan ez is saját szervezésű út volt, egyfajta álommegvalósítás. Az eredeti úti célunk Punta Cana lett volna, ahol az Occidental Punta Cana szállodába foglaltam, a transzfer is le volt szervezve, csakhogy az utolsó hetekben olyan információkhoz jutottam, hogy Punta Cana térségében nagyon sok tengeri fű borítja el a partot, nem győzik géppel takarítani és még büdös is. Előszőr még reménykedtem hogy ez idővel megszűnik, de webkamerák napi figyelésével rájöttem hogy ez nem fog megoldódni, ezért lépni kell. Gondoltam egy nagyot, és a térkép alapján megnéztem a sziget másik oldalán készített frissebb beszámolókat, képeket. Ez mentette meg a nyaralásunkat. Láss csodát, ott szép tiszta partszakaszok voltak, semmi fű! Innentől már csak egy jó hotel kellett ugyanazon dátumokra, ez pedig az utolsó pillanatban a Viva Wyndham Dominicus Beach Resort lett, mert pont akciós volt, és már ránézésre az a kaliberű komplexum, amit mi szeretünk, all inclusive ellátással. Na de a hotelről majd később.
Mivel az oltásunkat Németországban nem fogadták el, a gyerekek meg nincsenek is oltva, ezért 4 antigén teszttel, és a megfelelő belépési regisztrációkkal indultunk el autóval Bécsbe, itt a Panda Parken-nél leparkoltunk, és ők kisbusszal kivittek a reptérre. Lufthansa járat Bécs-Frankfurt-Punta Cana, hosszú az út, az átszállásnál sokat kell gyalogolni, de idő volt rá bőven. A nagy repülőn meglepően bőséges ellátást kaptunk, az étkezéseken felül csoki, jégkrém, stb. az alváshoz takaró, párna, fejhallgató a kijelzőhöz. Az út rendben volt, a papírokat mindenhol elfogadták, egy kinti magyar programszervező csapat, a Go Dominican Vacations küldte értünk a transzfert, cserébe velük mentünk fakultatívra. Ezt még itthonról megbizniszeltük.
Megérkeztünk délután a hotelbe, mely már első látásra varázslatos volt. Hamar megkaptuk a 2. emeleti szobánkat, a londíner hozta a csomagokat, viszont fáradtság vagy nyűgösség nem tudom, elsőre nem úgy nézett ki a szoba nekem mint a képeken, és ezért megkérdeztem a londínert, hogy ez biztos superior szoba-e, mert… Erre ő felvette a szobatelefont, és másnap már új szobát kaptunk, illetve egy üveg welcome pezsgőt. Az új szoba annyiból lett jobb, hogy földszinti, frekventáltabb helyen, pálmafákra néző nagyobb kiülős terasszal, és a klíma is csendesebb és programozható volt. Nekem jobban tetszett, de az első szoba is megfelelt volna egyébként. A szoba normálisan felszerelt, törölközőket cserélik, van hűtő, széf, hajszárító, tusfürdő, sampon, ásványvíz. Minibár feltöltés nem volt, de a pezsgőnk is kitartott majdnem a végéig, úgyhogy nem hiányzott.
A hotel valami csodálatos természeti környezetben van, ami nálunk elsődleges szempont. Nagy, gazdagon parkosított területen sétányokkal, dús növényzettel, sok magas pálmafával, 4 medencével melyből egy tengervizes, saját hosszú partszakasszal, mögötte pálmafa erdő nyugágyakkal. Mindenféle létesítményekkel el van látva, 6 étterem, legalább 4 bár, sportpályák, vízisport centrum kajakokkal, szörfökkel, színház, közösségi játékok, csocsó, billiárd, íjászat, boccia, ping-pong, stb. A hotel területén A-ból B-be eljutni mindig élmény volt, mert nem az az érzésed hogy megint gyalogolni kell, hanem hogy megint végicsodálhatod a sétányon a gyönyörű tájat, pálmákat, bokrokat.

All inclusive ellátás: minden étteremben és bárban minden korlátlanul fogyasztható, sokféle koktél és gyümölcsturmixokkal együtt, a nem motoros sportok ingyenesen használhatók, napi animációs programokon való részvétel, esti színházi előadások, disco, gyerekklub, stb. strandtörölközők, nyugágyak használata a medencéknél és a parton, napi szobatakarítás.
Az étteremben megtalálhatók a helyi egzotikus gyümölcsök is, papaya, ananász, maracuja, mangó, dinnyék, csillaggyümölcs, lime. Az ételválaszték nekünk bőséges volt, de ez igény kérdése is, mi örülünk ami sok mindennel ellátnak, valaki meg azt keresi mi nincs, meg hogy minden ismétlődik. Igen, az a 168 féle étel ismétlődik, de ezen felül is voltak mindig újdonságok. Svédasztalos, szabadszedéses minden. A fagyi is. (Gyerekkori álmom válik ilyenkor valóra, hogy egyszer oda kerüljek egy fagyis pult szedős oldalára kontroll nélkül.) Napközben van snackbár is, ahol állandó jelleggel sült krumplit, hamburgert, pizzát és egyéb rágcsálnivalót lehet találni. Egyik kedvenc helyünk a saját pizzéria volt, ahol kemencében sütött friss pizzát lehetett enni, a gyerekek mindig ide akartak menni. Voltunk egy a la carte estén is, ilyenkor asztalt kell foglalni, és étlapról választani előételnek az előételét, és több fogást, desszertet. Ez is kellemes volt, de elég volt egyszer.

A tengervizes medence mellett függőágyak vannak és hencsergők (filagóriaszerű építmények, melyek alja egy franciaágy szerű heverő)

Tengerpart: csodás pálmafákkal tele, melyek jó árnyékot nyújtanak, mindig volt sok szabad nyugágy, fehér finomhomokos part, gyönyörű tiszta kék víz. Lehet még ennél jobb? Igen! Amint felvettem a búvárszemüveget rájöttem hogy miért volt érdemes ide jönni. A National Geographic-on láttam ehhez foghatót, a strandon lévő 3 korallzátonyban hemzsegtek a színes halak és különféle élőlények! Ráadásul mindez derékig érő vízben, tehát még a gyerekeknek is felfedezhető. Punta Cana-n azt hallottam üres a víz, itt ez is jobb. Igaz ott nem voltam, de szerintem ez jobb választás lett minden tekintetben. Sokkal hangulatosabb a part, a víz csendesebb, az élővilág szebb.

Sok kis gekkót lehet látni a fákon és eső után a járdákon, és rákok is vannak szép számmal. Egy megtermett példány egyik nap a szobánk küszöbén várt a befogadásra. Miután tisztáztuk kinek hol a helye, egy macska kíséretében eloldalgott. A macskák a legnagyobb királyok ott. Hasonlóan Egyiptomhoz, vagy Törökországhoz, itt is nagy becsben vannak. A lobbyban nyújtóznak a díványon, alszanak az asztalon, megtalálhatók mindenhol, szép medál van a nyakukban. Egyébként nem zavaróak, jól érzik magukat, mint mi.
Időjárás: Tökéletes. Június nem a szezon, de nekünk teljesen jó volt, mindig meleg van, sok napsütés, néha felhős, amik gyorsan jönnek mennek. 2-3 naponta egy 5-10 perces eső. De ekkor is meleg van csak a fényképező ne ázzon meg. Amikor éppen nem sütött a nap akkor lehet pl kajakozni a tengeren, mi is így tettünk, és jó móka volt.

Fakultatív program: Mi egyre mentünk el, amit legnépszerűbbnek mondanak, a Saona szigettúra. Velünk egy időben volt kint egy másik hotelben magyar csoport, erről én tudtam, ezért sikerült a nekik szervezett hajóra benevezni, amit ugyancsak a Go Dominican Vacations szervezett így magyar résztvevőkkel teli bulihajóval mentünk a Saona szigetre. A hajó egy duplamotoros katamarán volt. Első megállónál kaptunk egy ebédet, majd egy lakatlan részen kötöttünk ki, végül egy természetes medencében strandoltunk. Itt combig érő víz, homokos az alja, és tengeri csillagokat lehet találni. Más élővilág nem nagyon volt. A hajón a hangulat végig csúcson volt a sok rumnak és a dj-nek köszönhetően, aki sok magyar számot is pörgetett. Elmentünk az Exatlon vízipálya mellett is, ami nagy vágyunk volt, és a programleírásban is benne volt, de csak elég messziről láttuk, nem ment közelebb a hajó. A hajóról felengedett drónozás számunkra nem sikerült túl jól, a hirtelen oldalra induló drón megvágta a feleségem mindkét combját, szerencsére nem mélyen, de azért csípte a víz még utána is. Lefertőtlenítették, illetve a fotós által rólunk készített képeket ingyen megkaptuk. Összességében jó program volt a hangulat és a hajókázás miatt, de a természeti szépsége, amit annyira reklámoztak az nekem elmaradt. A szállodánk strandja és annak élővilága sokkal szebb volt. A kaja megint jobb lett volna a szállodában, úgyhogy az árát nem érte meg, de hát legalább kimozdultunk egy kicsit és ilyen élményekben is volt részünk. Lehet hogy Punta Cana-ról érkezve ez egy gyönyörű sziget, csak mi végig ezen a környéken voltunk, innen 20 km-re, ennél is szebb helyen.
A nappali mellett érdemes az éjszakai életet is megemlíteni. Hangulatos kivilágítás, a színházi előadások mellett a parton is rendeztek bulikat. Jó meleg van, úgyhogy trikóban is lehet lenni ezeken. A bárnál megnő a koktél igény, az asztaloknál beszélgetős-iszogatósan telik az idő, közben élőzene szokott lenni.

Visszaút: A gyűjtőtranszferünket hamarabb küldték, mert a velünk együtt utazó párnak nem volt tesztje, ezért még azért is el kellett utazni, megvárni, így 2.5 órával hamarabb indultunk. ezen kívül a hazautazás rendben zajlott ugyanazon útvonalon. A Panda Parken azonnal ott volt a reptéren, a kocsinkat rögtön megkaptuk, profi módon meg van oldva a tranzakció. Az osztrák határon meg sem kellett állni, így suhantunk tovább. Pesten kis megálló öcséméknél, majd irány haza.

Összefoglalva: Egy gyönyörű Karib tengeri helyen töltöttünk 10 csodás napot, nagyokat sétálva a pálmák között, korlátlan evés-ivással, magunkba szívtuk a karibi életérzést na meg a koktélokat, és emlékeinkbe rögzítettük a tenger kék árnyalatait.
Értékeld az élménybeszámolót!
0 (0 szavazat)
Lépj be az értékeléshez!
Hozzászólások:

Még senki sem szólt hozzá a témához!

Ahhoz, hogy hozzászólhass válaszd a belépést vagy regisztrálj, ha még nem vagy tagjanik közt!