Kempingezés 6 fokban

Ausztria

Ott-tartózkodás ideje: 2009. júl. 12.  - 2009. júl. 20. (8 nap)

1 hozzászólás I 18 463 látogató olvasta. Rögzítve: 2009. júl. 21. küldd el ismerősödnek
Oszd meg ezt az oldalt!
avatar jade1980 Beszámolója

Cimkék: Ausztria  Bad  Grossglockner  Hallstatt  Ischl  kemping  Neuschwanstein  Tirol  Zugspitze

2009. július 12-én (vasárnap) indultunk el Hallstattba. Hallstatt a világörökség részét képező kis falu. Hihetetlen szépségű faházak egy zsebkendőnyi kis területen, a hegyoldalba építve. Zegzugos kis utcák, fantasztikus hangulat. A csontkápolna kuriózum az egész világon (a temető annyira kicsit, hogy kb. 15-20 évente kihantolják a sírokat, a koponyákat megfestik és a kápolnában helyezik el). A város szélén található kempingben szálltunk meg, amit a "sátrasok Mekkájának" is nevezhetnénk, ritka ugyanis az olyan kemping, ahol hűtő is található és ingyen használható, korlátlan és ingyenes melegvízhasználat, mikró, vízforraló és főzési lehetőség a konyhában (a standard mosogató mellett). Kis sátor, autó, 2 fő, áram: 24 euró/éj

Első nap: Bad Ischl és a hallstatti Salzberg megmászása. Bad Ischl helyes kis császári város, a Zauner cukrászdát semmiképp sem érdemes kihagyni. Még ha nem is áldozunk süteményre, akkor is érdemes bekukkantani egy kis nyálcsorgatásra. A Salzberg megközelíthető egy siklószerű járgánnyal is. Tetején a Salzwelten kínál egész napos szórakozási lehetőséget.

Második nap: Grossglockner. Ausztria egyik legvarázslatosabb hegyi panorámaútja, amire egy egész nap is kevés. Az útdíj 28 euró, de ezért minden szolgáltatás ingyenesen igénybevehető (kivéve a Panoramaseilbahn és a gleccservasút). Legtutibb megállók: Edelweiss Spitze (a legmagasabb pont, meredek gyalogút), Hochtor (a legmagasabb autóval elérhető pont, rengeteg hó), Nassfeld vízesés, Pasterzen gleccser (vonattal és gyalog is megközelíthető - a vonatért külön fizetni kell -, de sajnos nem sok maradt már belőle), Heiligenblut (csodálatos hegyi falu). Sokáig ott voltunk, fél 8-kor még a Hochtornál vacsoráztunk, így - a tömeg elvonulása után - rengeteg mormotát láttunk az úton, úgyhogy megéri sokáig maradni!

Harmadik nap: továbbutazás Tirolba. Útközben a Krimml-vízesést tekintettük meg (parkoló 4 euró, belépő 2 euró fejenként). Érkezés Lermoosba. A kemping olcsó, de fapados, extraként csak a mosogatót, a mosógépet és a szintén korlátlan és ingyenes melegvíz használatot tudom említeni. Viszont a kilátás kárpótol, kb. egy perc séta és a Zugspitze-ben lehet gyönyörködni. A kemping háta mögött fut a vasút, de ne a MÁV-ból induljunk ki, nem hangos! A kemping lakói ingyenesen kérhetnek fürdőbelépőt a pár perces sétára található Panoramabad-ba (fürdőzés termálvízben, kilátással a Zugspitze-re). Kis sátor, 2 fő, autó, áram: 16,5 euró/éj

Negyedik nap: Neuschwanstein (régi vágyam volt ide eljutni). A jegyet még lenn a faluban kell megvenni (parkoló 4,5 euró, belépő 9 euró fejenként), majd séta fel a hegyre. (Lehet busszal és lovaskocsival is felmenni a kastélyhoz, illetve lehet kombinált jegyeket venni, amivel több kastélyba is be lehet menni.) A kastélyból csak keveset lehet megtekinteni, mert II. Lajos, az építtető korai halála miatt a kastélyt soha nem fejezték be. Viszont ami elkészült, az mesés, érdemes áldozni rá! Utána érdemes kisétálni a Marienbrücke-re (híd), ahonnan jó képeket lehet készíteni a várról. Utána pedig javaslom a vízesés mellett visszasétálni az autóhoz.

Ötödik nap: Zugspitze. Reggel esett és borult volt az ég, de aztán elállt és mivel lentről lehetett látni a csúcsot, ezért felmentünk. Mi az osztrák oldalról közelítettük meg (a szálláshelyi vendégkártyával 2 euró kedvezmény kapható fejenként, így 32 euró/fő a díj), de a német oldalról is meg lehet, onnan akár többféle módon is (fogaskerekű vasúttal és felvonóval). Németország legmagasabb hegye 2963 m magas és szinte az egész osztrák Alpokat belátni. Jól tettük, hogy gyorsan döntöttünk és felmentünk, mert kb. 1,5 óra múlva már felhőbe burkolózott a hegy és semmit sem lehetett látni. A felvonóval való leereszkedés így olyan volt, mintha csak repülővel landolnánk.

Hatodik nap: az előző este eleredt eső másnap estig zuhogott. Bementünk ugyan Innsbruckba és sétáltunk egyet esőkabátban, de a nadrágunk így is teljesen elázott, úgyhogy kb. 2 óra nézelődés után visszaindultunk a kempingbe és egy lermoos-i étteremben melegedtünk. A tiroli fogásokat csak ajánlani tudom, finomak és olcsóbbak, mint a nemzetközi konyha ételei! Két nappal korábban a Neuschwanstein-i látogatáskor még 32 fokban aszalódtunk. A hatodik napon 9 fokig ment fel a nappali hőmérséklet, ami hajnalra 6 fokra csökkent.

Hetedik nap: újra felhős, de tiszta idő. Az előző napi kitartó eső a kempinget körülölelő 3000-es csúcsokon hó formájában esett le, így a látvány gyönyörű volt. Szerencsére a hálózsákunk jól vizsgázott (érdemes profi cuccot venni, ha valaki ezen a vidéken szeretne sátrazni!), csak egyszer ébredtem fel arra, hogy fázom, de kicsit megigazgattam magamon a zsákot és már aludtam is tovább. (Pedig naggggyon fázós vagyok!) Szóval a havas csúcsok látványáért még egyszer képes lennék 6 fokban sátrazni! Gyönyörű volt, mint a mesében!

Nyolcadik nap: indulás hazafelé, a nagy távolság miatt megálló egy éjszakára Kaumbergben, kedvenc kempingünkben. Olcsó, gyönyörű fürdővel, korlátlan és ingyenes melegvíz használattal, mosogató és mosogép van. A mosogatásért fizetni kell, 50 cent 20 l melegvíz. Kis sátor, 2 fő, autó, áram nélkül: 14 euró/éj

Kilencedik nap: indulás most már végképp hazafelé. Szomorú búcsúzás Ausztriától és az osztrák vendégszeretettől.
Értékeld az élménybeszámolót!
6.4 (7 szavazat)
Lépj be az értékeléshez!
Hozzászólások:
ibence - 2009.07.23. 16:35

Jó lehetett!

Ahhoz, hogy hozzászólhass válaszd a belépést vagy regisztrálj, ha még nem vagy tagjanik közt!

Az élménybeszámolóhoz tartozó

album

Magyar  Română  Slovenčina
Kedves Látogatónk!

Az ongo.hu oldal jelen formájában már nem frissül, ezért az oldalon megjelenő információk elavultak lehetnek.
Jelenleg azon dolgozunk a háttérben, hogy megújult formában és új funkciókkal ismét a felhasználók rendelkezésére álljon az ongo.hu.